Celem tego opracowania jest pokazanie warunków i możliwości funkcjonowania kin w Polsce w czasie pandemii na przykładzie kina studyjnego „Łydynia” w Ciechanowie. Pandemia koronawirusa sprawiła, że zarówno kino „Łydynia”, jak i inne kina musiały wdrożyć nową organizację pracy. Zmagały się z dostosowaniem do wytycznych obowiązujących na rynku, obawami klientów, zmniejszeniem przychodów, szukaniem źródeł fi nansowania. Przestrzeganie reżimu sanitarnego wymagało dodatkowego nakładu pracy, dodatkowych nakładów fi nansowych, podnosiło koszty, utrudniało dostęp do kultury mieszkańcom powiatu ciechanowskiego. Szukano nowych możliwości docierania do klienta, zaczęto wykorzystywać do kontaktów z klientem również przestrzeń wirtualną, która może zapoczątkować trend powstawania kin on-line. Klienci mimo pandemii korzystali i korzystają z instytucji kulturalnych. To pokazuje, że te instytucje są dla nich ważne.
Zasady cytowania